نمودار (4-49) ماتریس اهمیت-عملکرد شاخص های بازاریابی رابطهمند را نشان میدهد. در این نمودار محور افقی بیانگر عملکرد و محور عمودی بیانگر اهمیت شاخص های مربوط به هر متغیر است.
عملکرد
اهمیت
نمودار (4-49)-ماتریس اهمیت-عملکرد شاخص های بازاریابی رابطهمند
بر اساس جدول (4-14) و نمودار (4-49)، شاخص های بازاریابی رابطهمند را میتوان به دو گروه زیر دستهبندی کرد:
گروه اول: شاخص هایی که در ناحیه بحرانی قرار گرفتهاند، شامل:
-
- توجه شخصی به مشتری کردن و بکار بردن نام مشتری توسط کارکنان (Emp2)؛
-
- افزایش تعداد پرسنل و ساعات کاری شعب بانک (Co3)؛
-
-
-
- نظرخواهی از مشتریان برای شناسایی مشکلات و رفع سریع آن (Con3)؛
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
-
-
- اطلاعرسانی و آموزش همگانی مشتریان در مورد آخرین خدمات بانکی و الکترونیکی در رسانههای گروهی (Com1)؛
-
- درک صحیح بانک از موقعیت کسبوکار و شرایط مالی مشتری (Rec2)؛
-
- بطور مداوم با مشتری در تماس بودن و همکاری نزدیک انجام دادن (Rec3)؛
-
- قدردانی و اهدای هدایا به مشتری در مناسبتهای ویژه (Rec4)؛
-
- شرکت کردن بانک در توسعه جامعه (کمک به مراکز پژوهشی و دانشگاهی، مساعدت به انجمنهای خیریه عام المنفعه و کمک به افراد کمدرآمد برای کسبوکارهای کوچک) (Sha1)؛
گروه دوم: شاخص هایی که در ناحیه تداوم وضعیت عالی قرار گرفتهاند، شامل:
-
- حفظ اسرار مالی و تجاری مشتریان و ایجاد اعتماد در مشتریان از طریق رفتارهای مطلوب کارکنان (TRu1)؛
-
- عدم اشتباه کارکنان در نقل و انتقال وجوه بانکی و بدون نقص بودن صورتحسابها (Tru2)؛
-
- افزایش امنیت استفاده از عوامل فناورانه و الکترونیکی و اطمینانبخشی به مشتریان (Tru3)؛
-
- خوشبرخورد بودن، صبور و متبسم بودن کارکنان و داشتن رفتاری مودبانه و دوستانه با مشتریان (Emp1)؛
-
- توجه کردن به احساسات مشتری در هیجانها و استرسها و انتقاد نکردن از مشتری در جمع (Emp3)؛
-
- عمل کردن بانک به تعهداتش در موعد مقرر و وعده داده شده (Co1)؛
-
- انجام امور بانکی با کیفیت و سرعت بالا توسط کارکنان (Co2)؛
-
- سهولت در دریافتها و پرداختها و ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتری (Co4)؛
-
- رعایت ترتیب اولویت و جلوگیری از تعارض با بهره گرفتن از دستگاههای نوبت دهی (Con1)؛
-
- مشخصبودن روند شکایت کردن مشتریان و رسیدگی به شکایات و اعتراضات (Con2)؛
-
- رعایت عدل و انصاف و عدم تبعیض میان مشتریان از جانب کارکنان (Con4)؛
-
- کمک و راهنمایی در مورد نحوه پر کردن فرمها و ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتری بصورت شفاف (Com2)؛
-
- اطلاعات دقیق کارکنان در مورد عملیات بانکی، شرایط بازار و مشتری (Com3)؛
-
- با دقت به صحبتهای مشتری گوشدادن و با وضوح پاسخ دادن (Com4)؛
-
- اختصاص یک فرد آگاه در شعب برای ارائه راهنماییها و مشاورههای مفید در زمینه امور بانکی (Rec3)؛
-
- دارا بودن کارکنان به دانش شغلی و مهارت حرفهای و تسلط بر کار خود و کار مشابه سایر بانکها (Comp1)؛
-
- بکارگیری امکانات فیزیکی مناسب در شعبه (صندلیهای راحت، آبسردکن، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و فضای مطبوع و خوشبو) (Comp2)؛
-
- وجود شعبات بانک در مناطق مناسب (Comp3)؛
-
- استفاده از تکنولوژیهای برتر در انجام فرایندهای خدماتی و در دسترس بودن آنها (از جمله دستگاههای خودپرداز، پایانه فروش، بانکداری اینترنتی و بانکداری تلفنی) (Comp4)؛
-
- آراستگی و تمیز بودن بانک، داشتن لباس فرم مرتب و آراسته بودن ظاهر کارکنان بانک (Comp5)؛
-
- افزایش خدمات الکترونیکی در جهت کاهش مصرف کاغذ و حفظ مسائل زیستمحیطی (Sha2)؛
-
- رعایت مقررات دولتی و اسلامی و همکاری نزدیک با دولت برای تنظیم رفتار بانکی (Sha3)؛
جدول (4-15) ضرایب اهمیت و عملکرد متغیرهای اصلی بازاریابی رابطهمند را نشان میدهد.
جدول (4-15)-ضرایب اهمیت و عملکرد متغیرهای اصلی بازاریابی رابطهمند
موقعیت | رتبه عملکرد |