۱۱
خطای پسماند
-۲۰۲۲۷.۶۵۸۲۰
۲۶۹۵۴.۱۵۴۳۰
.۰۰۰۰۰
۱۱۵۶۲.۶۸۹۶۳
۱۱
ارزش پیش بینی شده انحراف معیار
-۱.۷۶۰
.۷۲۳
.۰۰۰
۱.۰۰۰
۱۱
خطای پسماند معیار
-۱.۶۶۰
۲.۲۱۲
.۰۰۰
.۹۴۹
۱۱
a. متغیروابسته: وامهای سررسید گذشته مشتریان غیرانفرادی دربانک ملت استان سمنان = (DPDR…CC1…Y4)
نمودار ۴-۷-آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون-فرضیه چهارم تحقیق
نمودار شماره (۴-۷)، به بررسی نرمال بودن خطاها به عنوان یکی دیگر از مفروضات رگرسیون می پردازد. طبق این فرض می باید خطاهای معادله رگرسیون دارای توزیع نرمال با میانگین صفر باشند که طبق نگاره فوق Stad.Dev=(0.953)، Mean=(2.78e-17)، می باشد و در سمت راست نمودار نشان داده شده است. بنابراین با برقرار بودن این پیش فرض می توان از معادله خط رگرسیون برآورد شده در خصوص دو متغیر یعنی بین دو متغیر مدیریت ریسک اعتباری دربانک ملت استان سمنان، به عنوان متغیر مستقل وارزش تغییرات سبد وامهای سررسید گذشته مشتریان غیرانفرادی(حقوقی) دربانک ملت استان سمنان، به عنوان متغیر وابسته، استفاده کرد.
نمودار۴-۸-خط و معادله رگرسیون-فرضیه چهارم تحقیق
نمودار شماره (۴-۸) علاوه بر پراکندگی، معادله رگرسیون خطی ساده و ضریب تعیین دومتغیر،یعنی بین دو متغیر مدیریت ریسک اعتباری دربانک ملت استان سمنان، به عنوان متغیر مستقل وارزش تغییرات سبد وامهای سررسید گذشته مشتریان غیرانفرادی(حقوقی) دربانک ملت استان سمنان، به عنوان متغیر وابسته می باشد، را نشان می دهد. این نتایج منطبق بر نتایج حاصل از روش رگرسیون خطی ساده است.
۴-۶-۵-نتایج آزمون فرضیه پنجم تحقیق
فرضیه پنجم تحقیق: بین مدیریت ریسک اعتباری وسبد وامهای معوق مشتریان غیرانفرادی(حقوقی) دربانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود دارد.
H0: بین مدیریت ریسک اعتباری وسبد وامهای معوق مشتریان غیرانفرادی(حقوقی) دربانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود ندارد.
H1: بین مدیریت ریسک اعتباری وسبد وامهای معوق مشتریان غیرانفرادی(حقوقی) دربانک ملت استان سمنان رابطه معناداری وجود دارد.
جدول ۴-۱۹-آزمون ضریب همبستگی، ضریب تعیین،ضریب تعیین تعدیل شده وآزمون دوربین-واتسون بین دو متغیر اقلام مدیریت ریسک اعتباری و وامهای سررسید گذشته مشتریان غیرانفرادی دربانک ملت استان سمنان ،حاصل ازآزمون فرضیه پنجم تحقیق
متغیرهای ورودی/حذف شده b
مدل
متغیرهای ورودی
متغیرهای حذف شده
روش
۱
مدیریت ریسک اعتباری مشتریان غیرانفرادی(حقوقی)…CRM…Xit