فرضیه ۱: ویژگی شخصیتی برونگرایی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیرگذار است.
: ویژگی شخصیتی برونگرایی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنادار ندارد.
: ویژگی شخصیتی برونگرایی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنادار دارد.
نتایج جدول شماره ۴-۷ بیانگر این است که میزان اثر محاسبه شده ویژگی شخصیتی برونگرایی بر تمایل کلی به خرید آنی برابر با ۱۱۵/۰ میباشد. که با توجه به این که سطح معنی داری ۰۷۸/۰ (بیشتر از ۰۵/۰) مقدار آماره t ، ۷۲۱/۱(کمتر از ۹۶/۱) است، با احتمال ۹۵/۰ ادعای محقق مبنی بر این که ” ویژگی شخصیتی برونگرایی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنی داری دارد.” رد میگردد.
فرضیه ۲: ویژگی شخصیتی وظیفهشناسی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیرگذار است.
: ویژگی شخصیتی وظیفهشناسی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنادار ندارد.
: ویژگی شخصیتی وظیفهشناسی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنادار دارد.
نتایج جدول شماره ۴-۷ بیانگر این است که میزان اثر محاسبه شده ویژگی شخصیتی وظیفهشناسی بر تمایل کلی به خرید آنی برابر با ۲۸۹/۰ میباشد. که با توجه به این که سطح معنی داری ۰۰۱/۰ (کمتر از ۰۵/۰) و مقدار آماره t ، ۰۴۸/۴ (بالاتر از ۹۶/۱) است، با احتمال ۹۵/۰ ادعای محقق مبنی بر این که ” ویژگی شخصیتی وظیفهشناسی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنی داری دارد.” تائید میگردد. با توجه به وجود ضریب بتای مثبت میتوان گفت ویژگی شخصیتی وظیفهشناسی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر مستقیم و مثبت دارد.
فرضیه ۳: ویژگی شخصیتی بازبودن تجربه بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیرگذار است.
: ویژگی شخصیتی بازبودن به تجربه بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنادار ندارد.
: ویژگی شخصیتی بازبودن به تجربه بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنادار دارد.
نتایج جدول شماره ۴-۷ بیانگر این است که میزان اثر محاسبه شده ویژگی شخصیتی بازبودن به تجربه بر تمایل کلی به خرید آنی برابر با ۱۰۳/۰ میباشد. که با توجه به این که سطح معنی داری ۰۵۷/۰ (بیشتر از ۰۵/۰) و مقدار آماره t، ۹۵۳/۱ (کمتر از ۹۶/۱) است، با احتمال ۹۵/۰ ادعای محقق مبنی بر این که ” ویژگی شخصیتی بازبودن به تجربه بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنی داری دارد.” رد میگردد.
فرضیه ۴: ویژگی شخصیتی سازگاری بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیرگذار است.
: ویژگی شخصیتی سازگاری بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنادار ندارد.
: ویژگی شخصیتی سازگاری بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنادار دارد.
نتایج جدول شماره ۴-۷ بیانگر این است که میزان اثر محاسبه شده ویژگی شخصیتی سازگاری بر تمایل کلی به خرید آنی برابر با ۲۰۷/۰ میباشد. که با توجه به این که سطح معنی داری ۰۰۱/۰ (کمتر از ۰۵/۰) و مقدار آماره t، ۸۵۳/۳ (بیشتر از ۹۶/۱) است، با احتمال ۹۵/۰ ادعای محقق مبنی بر این که “ویژگی شخصیتی سازگاری بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنی داری دارد.” تائید میگردد. با توجه به وجود ضریب بتای مثبت میتوان گفت ویژگی شخصیتی سازگاری بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر مستقیم و مثبت دارد.
فرضیه ۵: ویژگی شخصیتی روانرنجورخویی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیرگذار است.
: ویژگی شخصیتی روانرنجورخویی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنادار ندارد.
: ویژگی شخصیتی روانرنجورخویی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنادار دارد.
نتایج جدول شماره ۴-۷ بیانگر این است که میزان اثر محاسبه شده ویژگی شخصیتی روانرنجورخویی بر تمایل کلی به خرید آنی برابر با ۱۷۲/۰ میباشد که با توجه به این که سطح معنی داری ۰۰۱/۰ (کمتر از ۰۵/۰) و مقدار آماره t، ۴۸/۳ (بیشتر از ۹۶/۱) است، با احتمال ۹۵/۰ ادعای محقق مبنی بر این که ” ویژگی شخصیتی سازگاری بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر معنی داری دارد.” تایید میگردد. با توجه به وجود ضریب بتای مثبت میتوان گفت ویژگی شخصیتی روانرنجورخویی بر تمایل کلی به خرید آنی تأثیر مستقیم و مثبت دارد.
ضریب تعیین برای متغیر تمایل کلی به خرید آنی برابر ۲۴۱/۰ شده است بنابراین هر پنج متغیر ویژگی شخصیتی برونگرایی، بازبودن به تجربه، وظیفهشناسی، ثابت احساسی و ویژگی شخصیتی سازگاری روی هم رفته توانستهاند ۱/۲۴% از تغییرات متغیر تمایل کلی به خرید آنی را توضیح دهند. با توجه به ضریب مسیر میتوان گفت سهم ویژگی شخصیتی وظیفهشناسی بیش از چهار متغیر دیگر میباشد (بدون در نظر گرفتن علامت پشت ضریب، بتای بزرگتری دارد). و سهم ویژگی شخصیتی بازبودن به تجربه، کمتر از بقیه است.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
جدول ۴‑۹- نتایج معادلات ساختاری فرضیههای شش و هفت
متغیر وابسته | متغیرهای مستقل | بتا | T | Sig | R2 | وضعیت فرضیه | جهت رابطه |
تمایل به خرید آنی پوشاک | تمایل کلی به خرید آنی | ۵۵۹/۰ | ۵۴۱/۱۲ | ۰۰۱/۰ | ۴۶۷/۰ | تأیید | مستقیم |
درگیری ذهنی | ۱۹۵/۰ | ۷۲۵/۳ | ۰۰۱/۰ | تأیید |