شکل۴-۹) مدل مفهومی تحقیق در حالت معناداری ضرایب
همچنین مدل ساختاری تحقیق در حالت استاندارد بودن ضرایب در شکل ۴-۱۰ نشان داده شده است.
شکل۴-۱۰) مدل مفهومی تحقیق در حالت استاندارد بودن ضرایب
با توجه به شاخص های برازش بدست آمده () ، برازش مدل در حالت نسبتا˝ مناسبی است. بنابراین مدل مفهومی تحقیق با داده های بدست آمده برازش مناسبی دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-٣-٣ بررسی فرضیه های تحقیق:
در این تحقیق، و در ابتدا با بهره گرفتن از آزمون همبستگی به بررسی فرضیه های تحقیق پرداخته شد و در ادامه با توجه به نتایج بدست آمده از تحلیل مدل مفهومی تحقیق و روش تحلیل مسیر که نتایج حاصل از آن در جدول ۴-۱۸ آمده است، به بررسی اثر موجود میان متغیرها پرداخته شد.
۴-٣-٣-١ آزمون همبستگی:
در این قسمت به بررسی فرضیه های تحقیق از طریق آزمون همبستگی خواهیم پرداخت. در ادامه نتایج مربوط به آزمون فوق آورده شده است.
فرضیه ۱: بین مسئولیت اجتماعی شرکت و شهرت شرکت رابطه مثبت وجود دارد.
به منظور بررسی فرضیه فوق از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد که نتیجه آن در جدول ۴-۱۲ آورده شده است.
جدول ۴-۱۲) همبستگی پیرسون مسئولیت اجتماعی و شهرت شرکت
متغیرها | نتیجه آزمون پیرسون | |||
متغیر مستقل | متغیر وابسته | سطح خطا () | p-value | ضریب همبستگی ® |
مسئولیت اجتماعی | شهرت شرکت | ۰٫۰۱ | ۰٫۰۰۰ | ۰٫۵۵۰ |
**P<0.01
توجه به نتایج بدست آمده از جدول فوق، می توان گفت که با اطمینان ۹۹% و سطح خطای کوچکتر از ۱% بین مسئولیت اجتماعی شرکت و شهرت شرکت رابطه معنادار وجود دارد. بنابراین فرضیه فوق تائید می شود. از طرفی مقدار این رابطه برابر ۰٫۵۵۰ ، بطور مستقیم (مثبت) می باشد.
فرضیه ۲: بین مسئولیت اجتماعی شرکت و ارزش ویژه برند رابطه مثبت وجود دارد.
به منظور بررسی فرضیه فوق از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد که نتیجه آن در جدول ۴-۱۳ آورده شده است.
جدول ۴-۱۳) همبستگی پیرسون مسئولیت اجتماعی و ارزش ویژه برند
متغیرها | نتیجه آزمون پیرسون | |||
متغیر مستقل | متغیر وابسته | سطح خطا () | p-value | ضریب همبستگی ® |