تشخیص فرصت
فرصت انتخاب شده
جستجوی برای فرصت
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جستجوی آگاهانه
محیط
شکل ۲‑۱۸: مدل فرایند تولید فرصت کارآفرینانه، چلی، ۲۰۰۵
مدل فرصتهای کارآفرینانه سینگ:
سینگ و همکاران(۲۰۰۰)، تجربه و آموزش پیشین کارآفرینان را مهمترین منبع برای خلق ایدههای کسب و کار معرفی نمودند که در نهایت این ایده ها باعت ایجاد فرصتهای کارآفرینانه میشوند.
شکل ۲‑۱۹: فرصت کارافرینانه سینگ ، ۲۰۰۰
مدل استیونسون و همکاران۲۰۰۳:
استیونسون در این مدل مجموعه عوامل محیطی را در کنار هم تاثیرگذار بر فرصتهای محیطی میبیند که این فرصتها باید از فیلتر تصاویر تصور شده توسط فرد و سازمان عبور کند تا به فرصت محیطی تبدیل گردد. این فیلتر شامل کارآمدی کارآفرینانه و خواسته های کارآفرینانه میباشد که نتیجه این فیلتر نشان دادن پتانسیل فرصتهای محیطی میباشد.
ائتلاف فرصت های محیطی
قوانین
اسناد
معظلات
نیازها
تصاویر تصور شده
کارآمدی کارآفرینانه:
جمعی
شرکت مدارک و اسناد درا دنبال می کند
باورهای مشترک که ما می توانیم
فردی
فرد مدارک و اسناد را جمع می کند
باوری که من می توانم
خواسته های کارآفرینانه:
جمعی
باورهای جمعی که منافع غیر فردی به جامعه می رسد
فردی
باورهای جمعی که منافع فردی به کارخانه می رساندشش
فرصت های محیطی با پتانسیل پائین
فرصت های محیطی با پتانسیل بالا
شکل ۲‑۲۰: نقش کارامدی و علاقه مندی تصور شده در به نمایش درآوردن فرصت های محیطی؛ استیونسون و همکاران۲۰۰۳
انواع فرصتها از دیدگاه آردیچویلی و همکاران
علاوه بر پنج فاکتوری که در بررسی ادبیات تحقیق شناخته شد ما معتقد هستیم در میان چهارگونه از فرصتی که در ماتریکس شکل۲-۲۱ نشان داده شده، روند توسعه فرصت ممکن است متفاوت باشد. این ماتریکس با ادبیات خلاقیت(گیژلس،۱۹۶۲)[۱۵۶] وقف داده شده است و بین” فرصتها ” مقایسه ایجاد می کند که بر اساس نمونه اصلیشان هستند و نمونه توسعه یافته همان نمونه اصلی میباشد. نیاز بازار و جستجوی ارزشها ممکن است شناخته شوند یا شناخته نشوند. توانایی خلق ارزش ممکن است تعریف شوند یا تعریف نشوند. توانایی خلق ارزش شامل ویژگیهای عمومی، خلاقیت، افراد، منابع مالی و فیزیکی میباشد. اولین ماتریکس جستجوی ارزش ممکن است مشکلات را ارائه دهد ولی توانایی خلق ارزش نیز به حل مساله می پردازد. در قسمت رویاها جای که جستجوی ارزش و توانایی خلق ارزش تعریف نشدهاند رویاها ممکن است کمک کنند به گونه خاصی از خلاقیت که در مشارکت با هنرمندان، طراحان و مخترعینی که علاقهمند هستند، و این باعث حرکت به سمت تکنولوژیهای جدید شود.
حل مسئله: جائیکه جستجوی ارزشها تعریف شده ولی توانایی خلق فرصت تعریف نشده است. این بخش شرایطی را شرح میدهد که در آن حل مسئله شکل گرفته و جستجوی اتفاق میافتد. هدف توسعه فرصت در این شرایط معمولا طراحی یک محصول یا سرویس ویژه است که به ما آدرس نیازهای بیان شده بازار را میدهد.
انتقال تکنولوژی: توانمندی جستجو روی یک درخواست(کاربرد) و ظرفیت ایدهال توسعه فرصت در اینجا بیشتر روی کاربردها تاکید دارد تا بر روی توسعه سرویس یا محصول. در قسمت شکل گیری کسب و کار توسعه فرصت مستلزم مچ کردن شناخت منابع و نیازها برای شکل دادن کسب و کارهای که میتوانند ارزشها را بسازند یا به آنها برسند.
جستجوی ارزش
توانایی خلق ارزش
تعریف نشده
تعریف شده
تعریف نشده
تعریف شده
حل مسئله |