- آغاز جلسه و صحبت کودکان در مورد حوادث، احساس ها و هیجان های خود در فاصله بین دو جلسه.
- تکرار تمرین تقلید و تصویر سازی ذهنی با حرکات پانتومیم به منظور شناخت خصوصیات خود و دیگران.
- ترسیم نقاشی از احساسی که در مورد آن داشته اند.
- ادامه نمایش جلسه قبل با بهره گرفتن از روش قصه گویی و به کار بردن نقاب.
- گفتگو در مورد احساس ها و افکار خود درباره نقشی که ایفا کرده اند و بیرون آمدن از نقش.
جلسات ششم تا نهم: فعالیت اصلی و عمل
در جلسات نمایش درمانی، در یک دوره زمانی خاص، مرحله ای وجود دارد که در آن، دخالت افراد گروه به نهایت می رسد. در این مرحله همه اعضای گروه با کمک یکدیگر به اجرای داستان های خلق شده می پردازند. تمرین نمایشنامه کرم خال خالی، تقسیم نقش ها، انتخاب کارگردان، طراحی دکور و صحنه به صورت گروهی و با هدایت درمانگر انجام شد.
در این مرحله، با تاکید بر مشکل خاص گروه – کم توجهی – با همکاری اعضای گروه، نمایش نامه کرم خال خالی انتخاب شده و در جلسه دهم با حضور خانواده اعضای گروه به اجرا درآمد.
جلسه ششم:
- آغاز جلسه و گفتگوی کودکان در مورد حوادث، احساس ها و هیجان های خود در فاصله بین دو جلسه.
- اجرای تصویر سازی ذهنی با حرکت و پانتومیم به منظور قرار گرفتن در نقشهای نمایشنامه کرم خال خالی.
-
-
- آغاز به کار اجرای نمایشنامه کرم خال خالی به صورت گروهی و با هدایت درمانگر. (قصه کرم خال خالی در مورد کرمی است که دل درد دارد و برای خوب شدن نیاز دارد تا اعمال خاصی را انجام دهد و بقیه شخصیت های داستان به او کمک می کنند تا این کارها را به دقت انجام دهد تا خوب شود.)
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
- گفتگو در مورد احساس ها و افکار تجربه شده در فرایند کار و بیرون آمدن از نقش.
جلسه هفتم:
- آغاز جلسه و صحبت کودکان در مورد رویدادها، احساس ها و هیجان های خود در فاصله بین دو جلسه.
- ادامه اجرای تصویر سازی ذهنی با حرکت و پانتومیم.
- ادامه کار اجرای نمایشنامه، تقسیم نقش ها، انتخاب کارگردان، طراحی دکور و آکسسوار صحنه به صورت گروهی و با هدایت درمانگر.
- گفتگو در مورد احساس ها و افکار تجربه شده در فرایند کار و بیرون آمدن از نقش.
جلسه هشتم:
- آغاز جلسه و صحبت کودکان در مورد رخدادها، احساس ها و هیجان های خود در فاصله بین دو جلسه.
- تمرین نمایشنامه کرم خال خالی با تاکید بر بداهه سازی در خلق شخصیت ها و ارائه الگو توسط درمانگر.
- گفتگو در مورد احساس ها و افکار تجربه شده در فرایند کار و بیرون آمدن از نقش .
جلسه نهم:
- آغاز جلسه و صحبت کودکان در مورد وقایع، احساس ها و هیجان های خود در فاصله بین دو جلسه.
- آخرین تمرین نمایش هر گروه به طور کامل همراه با دکور و لباس و گریم.
- گفتگو در مورد احساس ها و افکار تجربه شده در فرایند کار و بیرون آمدن از نقش.
جلسه دهم:
- آغاز جلسه و صحبت کودکان در مورد حوادث، احساس ها و هیجان های خود در فاصله بین دو جلسه.
- اجرای نمایش کرم خال خالی هر گروه با حضور اعضای خانواده شرکت کنندگان.
- اتمام جلسه
جلسات یازدهم و دوازدهم: تکمیل و نتیجه گیری
در این مرحله، اعضای گروه سعی می کنند از فضای دراماتیک خارج شوند و به نقش خود به عنوان تماشاگر یا مجری خاتمه دهند. نمایش حسنی چوپان و ده گوسفند با بهره گرفتن از روش قصه گویی، به کار بردن نقاب و گفتگو در مورد نقش هر فرد در گروه اجرا شد.
انجام مجدد حرکت های ریتمیک نمایش، استفاده از نقش برای تقویت “خود” و در نهایت اتمام جلسات درمان.
جلسه یازدهم:
- آغاز جلسه و صحبت کودکان در مورد حوادث، احساس ها و هیجان های خود در فاصله بین دو جلسه.