از نظر سطح تحصیلات بیشترین فراوانی ۲۳۴ نفر (۶۳۷/.) مربوط به دارندگان مدرک لیسانس و کمترین فراوانی ۱ نفر (۰۰۳/.) مربوطه با دارندگان مدرک دکترا، میباشد. تعداد ۷۶ نفر (۲۰۷/.) مربوط به دارندگان مدرک کاردانی و تعداد ۵۶ نفر (۱۵۲/.) مربوط به دارندگان مدرک فوق لیسانس میباشند.
۵-۴ توصیف پاسخ پرسشهای مرتبط با متغیرهای تحقیق
توصیف و تحلیل متغیر مستقل لذت:
همانطور که در فصل چهار در جدول (۴-۴) مشاهده میشود نما و میانه اکثر پاسخهای این پرسش گزینه «زیاد» میباشد. میانگین پرسشها در فاصله ۴۹/۳ تا ۶۶/۳ میباشد. بنابراین با توجه به نما، میانه و میانگین و همچنین درصد فراوانی پاسخهای انتخاب شده میتوان ادعا کرد که نگرش در جامعه آماری موردمطالعه نسبت به متغیر موردبررسی رو به بهبودی و بالاتر از حد نرمال است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
توصیف و تحلیل متغیر مستقل برانگیختگی:
همانطور که در فصل چهار در جدول (۴-۴) مشاهده میشود نما و میانه اکثر پاسخهای این پرسشها گزینه «متوسط» میباشد. میانگین پرسشها در فاصله ۲۴/۳ تا ۵۰/۳ میباشد. بنابراین با توجه به نما، میانه و میانگین و همچنین درصد فراوانی پاسخهای انتخاب شده میتوان ادعا کرد که نگرش در جامعه آماری موردمطالعه نسبت به متغیر موردبررسی متوسط و در حد متعادل است.
توصیف و تحلیل متغیر مستقل تسلط:
همانطور که در فصل چهار در جدول (۴-۴) مشاهده میشود نما و میانه اکثر پاسخهای این پرسشگزینه «زیاد» میباشد. میانگین پرسشها در فاصله ۵۱/۳ تا ۶۶/۳ میباشد. بنابراین با توجه به نما، میانه و میانگین و همچنین درصد فراوانی پاسخهای انتخاب شده میتوان ادعا کرد که نگرش در جامعه آماری موردمطالعه نسبت به متغیر موردبررسی رو به بهبودی و بالاتر از حد متوسط است.
توصیف و تحلیل متغیر اطلاعات سایت:
همانطور که در فصل چهار در جدول (۴-۴) مشاهده میشود نما و میانه اکثر پاسخهای این پرسشها گزینه «متوسط» میباشد. میانگین پرسشها در فاصله ۳۳/۳ تا ۳۸/۳ میباشد. بنابراین با توجه به نما، میانه و میانگین و همچنین درصد فراوانی پاسخهای انتخاب شده میتوان ادعا کرد که نگرش در جامعه آماری موردمطالعه نسبت به متغیر موردبررسی متوسط است.
توصیف و تحلیل متغیر کارایی سایت:
همانطور که در فصل چهار در جدول (۴-۴) مشاهده میشود نما و میانه اکثر پاسخهای این پرسشها گزینه «متوسط» میباشد. میانگین پرسشها در فاصله ۳۳/۳ تا ۴۸/۳ میباشد. بنابراین با توجه به نما، میانه و میانگین و همچنین درصد فراوانی پاسخهای انتخاب شده میتوان ادعا کرد که نگرش در جامعه آماری موردمطالعه نسبت به متغیر موردبررسی در حد متوسط است.
توصیف و تحلیل متغیر سرگرمکنندگی سایت:
همانطور که در فصل چهار در جدول (۴-۴) مشاهده میشود نما و میانه اکثر پاسخهای این پرسشها گزینه «زیاد» میباشد. میانگین پرسشها در فاصله ۴۳/۳ تا ۵۰/۳ میباشد. بنابراین با توجه به نما، میانه و میانگین و همچنین درصد فراوانی پاسخهای انتخاب شده میتوان ادعا کرد که نگرش در جامعه آماری موردمطالعه نسبت به متغیر موردبررسی متوسط و متعادل است.
توصیف و تحلیل متغیر نگرش نسبت به سایت:
همانطور که در فصل چهار در جدول (۴-۴) مشاهده میشود نما و میانه اکثر پاسخهای این پرسشها گزینه «زیاد» میباشد. میانگین پرسشها در فاصله ۴۸/۳ تا ۶۰/۳ میباشد. بنابراین با توجه به نما، میانه و میانگین و همچنین درصد فراوانی پاسخهای انتخاب شده میتوان ادعا کرد که نگرش در جامعه آماری موردمطالعه نسبت به متغیر موردبررسی رو به بهبودی و بالاتر از حد متوسط است.
توصیف و تحلیل متغیر مشارکت در سایت:
همانطور که در فصل چهار در جدول (۴-۴) مشاهده میشود نما و میانه اکثر پاسخهای این پرسشها گزینه «متوسط» میباشد. میانگین پرسشها در فاصله ۴۰/۳ تا ۴۲/۳ میباشد. بنابراین با توجه به نما، میانه و میانگین و همچنین درصد فراوانی پاسخهای انتخاب شده میتوان ادعا کرد که نگرش در جامعه آماری موردمطالعه نسبت به متغیر موردبررسی در حد متوسط است.
توصیف و تحلیل متغیر نگرش نسبت به خدمات:
همانطور که در فصل چهار در جدول (۴-۴) مشاهده میشود نما و میانه اکثر پاسخهای این پرسشها گزینه «متوسط» میباشد. میانگین پرسشها در فاصله ۳۲/۳ تا ۴۰/۳ میباشد. بنابراین با توجه به نما، میانه و میانگین و همچنین درصد فراوانی پاسخهای انتخاب شده میتوان ادعا کرد که نگرش در جامعه آماری موردمطالعه نسبت به متغیر موردبررسی در حد متوسط است.
توصیف و تحلیل متغیر خرید:
همانطور که در فصل چهار در جدول (۴-۴) مشاهده میشود نما و میانه اکثر پاسخهای این پرسشها گزینه «متوسط» میباشد. میانگین پرسشها در فاصله ۲۰/۳ تا ۲۵/۳ میباشد. بنابراین با توجه به نما، میانه و میانگین و همچنین درصد فراوانی پاسخهای انتخاب شده میتوان ادعا کرد که نگرش در جامعه آماری موردمطالعه نسبت به متغیر موردبررسی در حد متوسط و رو به پایین است.
۵-۵ آزمون فرضها
تجزیه و تحلیل فرضیه اول فرضیه اول:
H0: r=0 (لذت بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات و سرگرمکنندگی سایت تأثیر ندارد).
H1: r≠۰(لذت بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات و سرگرمکنندگی سایت تأثیر دارد).
ضریب همبستگی برابر ۶۵/۰ و سطح معناداری برابر ۰۰/۰ شده است که این مقدار کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/.) میباشد، بنابراین فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه میگیریم که آزمون معنادار بوده و رابطه معناداری بین دو متغیر ذکر شده وجود دارد در نتیجه فرضیه اول این تحقیق تایید میشود. نتایج این فرضیه با نتایج یی و همکاران[۹۲] (۲۰۰۶) و مظاهری لارچ (۲۰۱۲)، سازگاری دارد.
تجزیه و تحلیل فرضیه دوم:
r=0 H0: (برانگیختگی بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات سایت و سرگرمکنندگی سایت تأثیر ندارد.)
H1: r≠۰ (برانگیختگی بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات سایت و سرگرمکنندگی سایت تأثیر دارد).
ضریب همبستگی برابر ۶۷/۰ و سطح معناداری برابر ۰۰/۰ شده است که این مقدار کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/.) میباشد، بنابراین فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه میگیریم که آزمون معنادار بوده و رابطه معناداری بین دو متغیر ذکر شده وجود دارد در نتیجه فرضیه دوم این تحقیق تایید میشود. نتایج این فرضیه با نتایج شارک و پارک[۹۳] (۲۰۰۹)، مارکهام و کنگلوسی (۱۹۹۹) و بیس مظاهری لارچ (۲۰۱۲)، سازگاری دارد.
تجزیه و تحلیل فرضیه سوم:
r=0 H0: (تسلط بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات و سرگرمکنندگی سایت تأثیر ندارد).
H1: r≠۰ (تسلط بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات و سرگرمکنندگی سایت تأثیر دارد.)
ضریب همبستگی برابر با ۵۵/؛ و سطح معناداری ۰۰/. محاسبه شدهاند. از آنجایی که این سطح معناداری کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/۰) میباشد، فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه میگیریم که رابطه معناداری بین تسلط و نگرش مشتری در مورد کارآیی مفید بودن اطلاعات سایت و سرگرمکنندگی سایت وجود دارد در نتیجه فرضیه سوم این تحقیق تایید میشود. نتایج این فرضیه با نتایج ریچارد (۲۰۰۵) و یانگ و پارک (۱۹۸۶) سازگاری دارد.
تجزیه و تحلیل فرضیه چهارم:
r=0 H0: (کارایی سایت بر نگرش نسبت به سایت و درگیر شدن با سایت تأثیر ندارد.)
H1: r≠۰(کارایی سایت بر نگرش نسبت به سایت و درگیر شدن با سایت تأثیر دارد.)
ضریب همبستگی ۶۸/؛ و سطح معناداری ۰۰/. محاسبه شدهاند. از آنجایی که این سطح معناداری کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/۰) میباشد، فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه میگیریم که رابطه معناداری بین کارایی سایت با نگرش نسبت به سایت و درگیر شدن با سایت وجود دارد. در نتیجه فرضیه چهارم این تحقیق تایید میشود. نتایج این مطالعه با نتایج شارک و پارک[۹۴] (۲۰۰۹) سازگاری دارد.
تجزیه و تحلیل فرضیه پنجم:
r=0 H0: (مفید بودن اطلاعات سایت بر قصد خرید و درگیر شدن با سایت تأثیر ندارد.)
H1: r≠۰ (مفید بودن اطلاعات سایت بر قصد خرید و درگیر شدن با سایت تأثیر دارد.)
ضریب همبستگی ۶۴/؛ و سطح معناداری ۰۰/. محاسبه شدهاند. از آنجایی که این سطح معناداری کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/۰) میباشد، فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه میگیریم که رابطه معناداری بین مفید بودن اطلاعات سایت با قصد خرید و درگیر شدن با سایت وجود دارد. در نتیجه فرضیه پنجم این تحقیق تایید میشود. نتایج این فرضیه با دولیکیا و رگو (۱۹۸۸) و ریچارد (۲۰۰۵) نتایج سازگاری دارد.
تجزیه و تحلیل فرضیه ششم:
r=0 :H0 (سرگرمکنندگی سایت بر نگرش سایت و درگیر شدن با سایت تأثیر ندارد.)
H1: r≠۰ (سرگرمکنندگی سایت بر نگرش سایت و درگیر شدن با سایت تأثیر دارد.)
ضریب همبستگی ۶۸/؛ و سطح معناداری ۰۰/. محاسبه شدهاند. از آنجایی که این سطح معناداری کمتر از سطح معناداری آزمون (۰۵/۰) میباشد، فرض صفر آزمون را رد کرده و نتیجه میگیریم که رابطه معناداری بین سرگرمکنندگی سایت با نگرش سایت و درگیر شدن با سایت وجود دارد. در نتیجه فرضیه ششم این تحقیق تایید میشود. نتایج این فرضیه با نتایج ریچارد (۲۰۰۵) سازگاری دارد.
تجزیه و تحلیل فرضیه اصلی هفتم:
: r=0 H0 (درگیر شدن با سایت بر نگرش سایت و قصد خرید مشتریان تأثیر ندارد.)